lördag 24 november 2012

Hjärtgirlang

För några dagar sedan började jag på en girlang som jag tänkte skulle bli fin till jul. Det blev röda hjärtan och den blev jag riktigt nöjd med. Den fick åka upp redan nu :)
Jag har använt tyger som passar precis när som helst så den kan man ju ha uppe året runt om man vill.
Jag sydde under torsdagen-fredagen nya gardiner till vardagsrummet. Det var mindre roligt. 15 meter skulle sys till 6 längder, materialet skir bomullsvoile. Bökigt men nu är dom uppe :)
Nämnde jag att jag blivit kär i röda/vita tyger? Jag älskar tygerna jag valde till hjärtgirlangen så mycket så jag bara blev tvungen att beställa nån meter till av varje.
Skulle vilja sy ett lapptäcke i dessa att ha på soffan. Vi brukar alltid mysa med filtar på kvällen när vi kryper upp i soffan och jag har sett så fina lapptäcken på pinterest. Vi får se om det blir av.
Jag väntar på mera garn så jag kan göra färdigt mina 2 stora nissar. Fattas bara lite hår och ögon och röda kinder på den ena nissen och sen är som äntligen färdiga!
Jag håller fortfarande på med några beställningar så jag har att göra.
Det var inte meningen att detta inlägg skulle bli så här långt men jag hoppas ni kan stå ut med detta...



2 kommentarer:

Maritha sa...

Urk för att sy såååå många gardiner,men gissar att det va värt det!! =)
Girlangen är bara toksöt!!!!

Kram

Anne O. sa...

Wunderschön und viel Arebeit...
Liebe Grüße Anne