söndag 10 november 2013

Tomtepar

Jag började sy tomtar för flera månader sedan. Tänkte jag skulle vara ute i god tid. Än så länge har jag bara 2 par. Ett stort par och ett litet. Det stora paret är inte helt klart men idag gjorde jag klart dom sista detaljerna på det lilla tomteparet.

 Grått och vitt fick det bli. Visste inte riktigt om det skulle bli bra men jag är ganska nöjd. Varför måste det alltid vara rött till jul?


Jag skulle själv kunna tänka mig att ha detta par i mitt hem men jag gjorde ju ett förra året fast i rött. 
Alla tomteparet som jag syr ska ändå ut i den lokala inredningsbutiken. Vi får se hur/om dom säljer.


Nu ska jag sätta hår på det stora paret tänkte jag. Det är bara hängslen, hår och ansiktet som fattas sen är dom också klara. Bilder kommer.

2 kommentarer:

Maritha sa...

Åhhhhh så himla fina. Grått och vitt är helt super till jul tycker jag :)

Kram

Lavendelhaus sa...

Die sind soo schön, und wenn man die so sieht, dann kann man sich schon jetzt auf den Winter freuen.
Liebe Grüße
Bianca