söndag 12 april 2009

Nytt dt-kort

Idag medans maken golfade så passade jag på att göra lite kort. Jag hann faktiskt göra klart alla dt-korten, det blev sammanlagt 5 stycken och jag tänkte visa ett av dom nu.

Motivet till det här kortet målade jag för några dagar sedan men det hamnade inte på kort förrän idag. Texten bakom motiven är en stämpel som jag embossad med brunt pulver, jag har distressat för att få det att se gammalt ut. Textstämpeln "Happy Birthday" var med i dt-paketet och den har jag också embossat. Det blev inte särskilt bra eftersom jag inte fick bort allt överflödigt pulver - det är supersvårt att få det bra! Är det nån som har nåt bra tips?





Jag har fäst motivet och texten med 3D-kuddar för att få lite höjd på det hela.




Jag tycker själv att detta kort är sparsamt dekorerat. Har ju egentligen bara använt en blomma, blad och ett organzaband - jag som älskar att dekorera med mycket blommor.
Det var allt för idag. Imogon lägger jag ut ett nytt dt-kort så titta gärna in då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilket härligt kort och sån söt stämpel!!

Kram Susan

Therese sa...

Å så sött!