måndag 13 juli 2009

En liten uppdatering

Tänkte bara jag skulle visa ett litet kort jag gjorde för 2 veckor sedan. Jag har använt elefanten från magnolias Pet collection, den är bara sååå söt! Jag har stämplat och målat på akvarellpapper (200gr's) med distress refill. Pappren som jag använt är från Martha Stewart, jag har chalkat kanterna mörk bruna. Bokstäverna är utstansade me QK:en och alfabetet heter Studio classic, jag har lagt Diamond glaze på bokstäver samt elefantens ögon och naglar för lite 3D effekt.



Blommorna är en present maken hade med sig från Kanada och bladen har jag gjort efter Sassa's "tutorial". Jag gillar verkligen detta sätt att göra blad för dom ser verkligen riktiga ut!




Förökte även göra några få regndroppar med diamond glaze men det blev inte särskilt lyckat...

Det var allt jag hade att visa för denna gång men förhoppningsvis kommer det mera snart. Glöm inte kika in på mina andra blogg för att se mera kort.

Vi ses!

3 kommentarer:

Lillemor sa...

Åh, så gulligt kort!
Lillemor

Trudy sa...

WOW!!! Fantastic card!!
Hugs Trudy

Joy sa...

Love the layout and colours you have used - stunning xx