måndag 14 juni 2010

Ask i blått


Det var ett tag sedan jag gjorde askar och det var riktigt roligt att göra denna lilla blåa ask.
Askens storlek är 8x8x5 cm, den skulle egentligen ha varit 13x13x5 men jag tänkte fel...


Jag har använt en textstämpel från magnolia "Your so sweet", i mitten på stämpeln är det egentligen en jordgubbe men jag täckte över den med en tejpbit som jag sen tog bort innan jag stämplade.


Jag har använt papper från Inkido, blander rosor, några utstansade kvistar, band samt en lite större blå sten i mitten på stämpeln. Rosorna har fått stickles på sig.
Insidan på locket samt botten i asken är klädda med samma papper som utsidan.



Jag kommer jobba hela sommaren och jag är lite orolig att jag inte kommer ha så mycket tid till pyssel. Jag börjar redan på måndag och därför gör jag ett litet ryck nu och pysslar så mycket jag hinner denna veckan.
Jag tänkte göra några askar till och sen får vi se vad det blir mer.
Jag sätter genast i gång :)

1 kommentar:

debbies sa...

Your flowers are so pretty!