måndag 9 juli 2012

Ny Tilda

Nu var det ett tag sen jag visade något här. Jag är inne på min andra semestervecka redan, tiden går så fort!
Nåt vidare fint väder har vi inte direkt haft heller. Idag är det ändå ganska varmt och soligt men det kom en riktig regnskur förut. Egentligen borde jag vara ute och njuta av vädret medans det är fint men jag kände att jag ville få färdigt en Tilda som jag påbörjade förra måndagen. Jag gillar inte när saker ligger halvfärdiga för länge, risken finns ju att man hellre börjar på nåt nytt och då blir det aldrig färdigt.
Idag har jag iallafall fått färdigt en Tilda sim jag sytt i lila nyanser. Hon är sydd enligt mönster från "Tildas summer ideas". Jag gjorde en likadant tidigt i våras fast den gick i grönt. Denna fick mörkbrunt hår. Jag börjar få slut på det mörkbruna teddygarnet och det går ju inte få tag på mer. Vad gör man? Har inte hittat nåt riktigt bra garn som jag gillar i mörkbrunt. Nån som har nåt tips?
Jag har bläddrat lite i mina Tildaböcker för att se vad jag ska sy här näst men jag vet inte riktigt. Jag börjar känna mig lite sugen på att måla skyltar och lite annat. Vi får se vad det blir.

1 kommentar:

Maritha sa...

*suck*.....jag smälter som smör i solsken,det är bara så helt ljuvligt fint så oj oj...=) jag har snart semester,så kanske jag kan hinna med lite sömnad jag me =)

Kram kram