onsdag 3 februari 2010

Fickkort

I går när jag gjorde en bloggrunda fick jag syn på ett kort som inspirerade mig, Rimna's plånbokskort.
Jag har gjort en egen variant, det blev mer som ett fickkort...

Inuti kortet har jag gjort 2 fickor på varje sida som man kan sticka in lite allt möjligt i. Jag har gjort några små "kort" eller tags med magnoliamotiv på som jag målat med distresser och sedan har jag stämplat ett ordspråk på varje. Har även stuckit ner några biljetter och annat smått och gott.

På baksidan har jag som vanligt satt min personliga stämpel. Jag har stämplat, stansat ut den och sedan har jag distressat och sist lagt clear crackle paint över.


Ett riktigt roligt kort att göra. Det är säkert ännu roligare att göra om man först bestämmer vem som ska få kortet, då kan man ju göra innehållet i fickorna lite mer personliga så att det passar just den personen.

Ute är det snöstorm - igen. Det bara vräker ner. Imorse när jag skulle köra barnen till skolan så hade givetvis inte plogbilen varit här och jag körde givetvis fast på garageuppfarten. Jag fick kliva ur bilen och börja skotta. Då var jag lite arg...
Plogbilen var här 2 timmar senare men om det ska snöa i den här takten så kanske jag måste skotta igen innan jag hämtar barnen. Är det någon mer därute som är lika trött på detta snöande som jag?

Nu tänkte jag börja på ett nytt kort. Ha en underbar dag!

3 kommentarer:

Camilla sa...

Hejsan!
häe snöar det också mycket.
Sjukt mycket som har kommit.
Jag tycker att det räcker snart, det ska ju bort förhoppningsvis till sommar:))
Otroligt stiligt kort du har gjort.
Du är såå bra på dessa.
Fina färger och blommor.
Vad har du haft för stämplar på fram och baksidan.
Super fint Johanna.
Kramar Camilla

Orli sa...

Gorgeous!!! love the way you comb all the elements.
It is absolutely amazing
orli

Trudy sa...

I Love the card with that beautifully coloured image!
Always love your details!!
Hugs Trudy