söndag 1 februari 2009

Jaha...

...så har det som jag fasat för hänt. Här sitter jag med ett barn som har huvudet över hinke och kräks och ett annat ligger i sängen med hög feber. Typiskt att båda dom minsta barnen blir sjuka när man är ensam. Maken ska ju vara borta 2 veckor till, det är bara att hoppas på att inte jag åker på varken maginfluensa eller feber. Jag har ju fasat för detta...

Jag har hört många tips om vad man ska göra för att undvika att få maginfluensa och det jag tror mest på att att ta 8 hela vitpepperkorn och svälja dom hela så det gjorde jag direkt efter att lillan hade spytt imorse. Jag tog även 8 pepparkorn igår kväll för vi skojade lite om maginfluensa min kusin och jag, jag talade om för henne att jag bara haft maginfluensa en enda gång dom senaste 15 åren, sen skrattade vi och sa att vi ligger säkert båda i maginfluensa nästa dag...

Min kusin var här igår och vi stämplade upp lite motiv och pysslade ihop lite kort. Jag fick ju inte färdigt mitt så det ligger på köksbänken, halvfärdigt, och väntar på att bli klart. Troddu ju att jag skule få göra klart det idag men så blir det kanske inte nu.

Jag måste gå och ta hand om mina små sjuklingar nu men jag återkommer så fort jag fått färdigt mitt kort. Det blir ett alla hjärtansdag kort kan jag säga...

Inga kommentarer: