söndag 22 februari 2009

Nu äntligen...

...har jag lyckats få lite tid att skapa. Jag var ju så sugen på att testa lite av det nya.

Till detta kort har jag använt stämpel från magnolias rosa stämplar som jag målat med distresser. Mönsterpapper kommer från Martha Stewart och likaså stansen. Jag har inte varit så förtjust i just denna stansen förut men nu älskar jag den! Det är så fint att pynta med dom små kvistarna/grenarna och man kan stansa ut dom i vilken färg man vill eller ha flera färger att dekorera med. Hoppas att jag inte gick överstyr med dom små kvistarna nu bara...
Just på detta kort har jag stansat ut kvistarna i vitt och sedan lagt ett lager stickles på, det glittrar så himla fint, det syns inte så bra på den här bilden och givetvis glömde jag ta en detaljbild.

Givetvis har jag använt retrostansen igen och dom små rosorna kommer från Panduro. Har även använt Martha Steward doily punch. Fäste en liten rosa chipboardtag som jag knutit ett rosa organzaband runt, tänkte sätta en text där när kortet ska användas.


På baksidan har jag använt min personliga stämpel och jag har även här dekorerat med kvistar som jag lagt stickles på.

Nu börjar Beck snart och det ska jag se på. Ha en trevlig kväll :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sagolikt sött!!!!!!
Så fina papper och fint färglagt.
Toppen som alltid./ Jessica

Monique sa...

Wow what a beautiful card. Love the colors you used.

xx Monique