torsdag 1 april 2010

Magnolia Ink #2 Project - Easter card

Idag är det skärtorsdag och jag har fortfarande inte hunnit pyssla! Hela dagen har jag varit upptagen, mest med städning. Imorgon kommer min kusin med barn på besök så då blir det inget pyssel, däremot så brukar vi stämpla lite (av varandras stämplar) så det kommer vi att göra och förhoppningsvis har hon lite nya motiv som inte jag har. Jag får väl hoppas på lite pysseltid i helgen...

Idag tänkte jag visa mitt påskkort som jag gjorde till magnolia Ink #2...




Till detta kort har jag använt inte mindre än 6 olika magnoliastämplar. Korgen med ägg, kycklingen, texten "Happy easter", tagen, påskliljan och bladen. Jag har målat motiven med distress ink refill.



Några av påskliljorna är monterade med 3D-kuddar så att dom poppar upp lite...



Allt material som jag har använt till detta kortet kommer ifrån magnolia.



Nu ska jag fortsätta med mitt fullspäckade schema. Måste åka till affären och handla lite, köra ena dottern till en kompis och sen måpste jag rulla och steka köttbullar.
Vill passa på att önska er alla en riktigt GLAD PÅSK!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, sweet, beautiful card, amazing colors!

Anonym sa...

Wow wonderful creation, I love the stamped flowers, just gorgeous !!!

Lillemor sa...

Gillar verkligen det här kortet! Färgerna är så härliga, effektfulla detaljer.
GLAD PÅSK önskar Lillemor

Anonym sa...

Det här känner jag igen :)
Ett av dem jag bara drogs till i tidningen.
Du är verkligen duktig!
Måste vara kul att bli publicerad i en tidning.
Ha en bra påsk!

Marie Wisén sa...

Jätte fint! Fin komposition och färgval!!!

GLAD PÅSK! /Marie

Ps Snart kommer det en ny tidning...... ;o)

Muffin sa...

Vilket fantastiskt sött påskkort! Hoppas du får en härlig påskhelg!
*kram*

Unknown sa...

Underbart kort! Härliga färger och ljuvligt färglagt =D

Glad Påsk!

Erica sa...

Dina kort är alltid så fantastiskt fina och välarbetade, så också detta, verkligen läckert!!

Tokgillar ditt påskägg, vad fint du fått till det med sprickorna, har själv gjort ett försök med krackeleringslack men inte alls så lyckat som ditt.

Kram, Erica