måndag 19 april 2010

En liten smygtitt

Idag är det soligt och fint och förhoppningsvis inte så blåsigt som det har varit i helgen.
Jag har letat efter en vårjacka nu i några veckor och fortfarande inte hittat nån som faller mig i smaken. Eller jo, jag har hittat 3 stycken faktiskt fast den ena var för liten, en var för stor och den tredje kostade en förmögenhet. Jag har ingen lust att lägga 1700 spänn på en vårjacka...
Det är bara att fortsätta att leta!

Jag har lyckats pyssla ihop korten som ska in i nästa nummer av magnolia ink och idag började jag pilla lite smått på ett nytt kort. Jag har målat 2 motiv från stämpelklubben som jag tänkte använda till kortet och det är ungefär så långt jag kommit...
Plockade lite fram och tillbaka med papper och blommor men fick inte till det så nu har jag lagt ner det för tillfället.

Jag har ju inget färdigt kort att visa idag så istället tänkte jag visa lite av motiven jag har målat. Det var lite pilligt och tog sin tid...



Dom nya stämplarna är verkligen underbara! Jag har bara hunnit testa några stycken än så länge så jag har en hel hög som väntar på att få bli målade.

Nu ska jag ta och plocka iordning lite innan det är dags att hämta knattarna. Ha en underbar dag!

4 kommentarer:

Linda sa...

ser fint ut!

Jag köpte mig en vårig jeans jacka på Lindex, den tycker jag blev kanon!

Kram Linda

Camilla sa...

det var allt en liten tjuvkik du bjöd på:))
Men det ser jättefint ut.
Jag limmar mina blommor och blad,jag tycker att det funkar bra.
Hoppas att du hittar en vårjacka.
Men idag har vinter jackan varit varm och skön:)
Kramar Camilla

syster jennie sa...

Ja hans gröna mysdress är så underbart härlig!

Otur om du blir dålig nu när Jossan är där, fast å andra sidan så kan han ju hjälpa dej då ;)

Jag är rätt trött jag med efter heldagen i skövde igår. jag o mamma kom hem vid 6 tror jag. Faan vad det värkte i mina ben igår kväll...

syster jennie sa...

Ja den är så fin, han fick den av conny i veckan :)