måndag 12 april 2010

Ett litet snabbinlägg

Det har ju varit ganska glest med inlägg här på sista tiden och det är mest för att jag inte hunnit pyssla så mycket. Nu har jag iallafall satt mig ner vid pysselbordet och påbörjat ett kort till nästa nummer av magnolia ink. Tyvärr kommer det ju dröja ganska länge innan jag kan visa det här...

Det går lite trögt nu när jag inte pysslat på ett tag men det kommer nog igång hoppas jag. Jag ska göra minst 3 kort till tidningen och sen kan jag börja göra lite kort som kan visas här på bloggen.

Tog ett litet foto på hur det ser ut när jag sitter och målar...



När jag började måla med distresser hade jag mina färger på vanliga kaffekoppsfat och det tycker jag funkar så bra så jag kör fortfarande med samma fat. När jag har målat klart så åker båda faten (med färgerna på) ner i en av lådorna i en av mina minibyråer så det inte kommer damm i färgerna.

Nä, nu måste jag fortsätta! ha en underbar vårdag :)

3 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Det går lite trögt hos mig också med skapandet..
Å visst går det lite extra trögt när man vet att man inte kan visa korten på ett par månader? Sån är jag iallafall..
Jag vill ju visa mina kort på en gång ;)

Du, du undrade ju vad jag använt för textstämplar på bröllopskorten med orkidéerna.
Jag vet tyvärr inte märket.
Men jag har köpt dem hos Mians scrap. Hoppas att de finns kvar.
De är superanvändbara! FÖr det finns jättepyttesmå bokstäver också i samma set.

Hoppas du hittar dem.

Kramar!

Linda sa...

precis så har det alltod sett ut hos mig, men jag gillade faktiskt promarkersen..

Du hade gjort så fina egna blommor på något kort, kan du inte visa hur man gör, jag har försökt och de blev inge bra! ;)

syster jennie sa...

Oh ja :) Imorrn blire skövde :)