söndag 9 september 2012

Halvfärdigt blir färdigt

I helgen har jag passat på att sy färdigt en liten hund samt en elefant som suttit halvfärdiga på hyllan sedan mars månad. Hunden blev inte klar pga att jag tröttnade. Jag tycker att det är lite jobbigt när man ska fästa armar och ben för hand. Jag vill ju helst inte att stygnen ska syns och det är ju svårt att få till.
Elefanten fick jag sätta undan för jag hade inga docknålar. Det tog inte så lång tid att skaffa men det blev ändå att den fick sitta tills nu. Enda orsaken till att den nu har blivit färdig är att jag ska ge bort den i present. Min syster fick en liten pojk i helgen och då måste jag ju ha en handgjord present. Det förväntas att jag ska komma med nått jag sytt och en ängel tycker inte jag passar så bra till en pojk. Hur som helst, elefanten blev klar tillslut och jag måste erkänna att jag inte blev helt nöjd. Öronen kunde blivit bättre tex men nu får den duga som den är. Detta blev min första och sista (ja, jag är nästan säker iallafall) elefant.
Jag sydde lite snabbt ihop en liten kanin också. Tar nästan ingen tid alls att göra och man kan dekorera dom på massa olika vis.

1 kommentar:

Käranån sa...

Elefanten är jättefin och dina kaniner också. Jag borde ta mig i kragen och ta ihop med mina halvfärdiga projekt som svämmar över i lådor, skåp och korgar!
Ha en bra dag!