lördag 8 september 2012

Jag lever :)

Här har det varit tyst ett tag ny. Jag har haft fullt upp med annat så det har inte blivit mycket sytt på ett tag.
Äldsta dottern har flyttat ut (snyft) och lämnat rummet åt mellersta dottern (10) som delar rum med lillasyster.
Jag inhandlade lite möbler på gengåvan och det är dessa jag slitit med sedan förra helgen. Det blev en byrå och en skänk ned lådor och dörrar. Jag har slipat, målat, slipat, målat igen och sedan slipat. Jag har svårt att inte slipa på grejerna jag målar vita. Jag gillar den slitna looken så även dessa möbler ser slutna ut.
Nu är det vara lite småplock kvar att göra i rummet och sen är det klart.
Hon har sovit 2 nätter där redan och hon trivs bra :)
Jag har även sytt en lång vimpelrad som vi har satt över sängen. Kommer göra fler såna.
Ett lapptäcke har jag också påbörjat men det är inte helt färdigt ännu. Det hänger över ryggstödet på korgstolen och väntar...

1 kommentar:

Maritha sa...

Så himla snyggt gjort....jag bara älskar ju allt shabby!!! =)
Det tar ett tag att vänja sej när dom flyttar ut,min äldsta har bott själv ett år nu....nu "hotar" hennes lillasyster(som f.ö är snart 20 år) med att plugga i LUND....det är typ 200 mil härifrån!!! *morr* =)

Kram