måndag 8 oktober 2012

Prinsessan på ärten

Igår snodde jag ihop en Tilda ur den nya boken "Tildas vinteräventyr". Jag valde att göra Nattlinneprinsessan eller prinsessan på ärten som den också heter. Det var lite trixigt att få till håret som ju ska målas på och den sydda kronan som sys på huvudet var också lite pillig att få dit.
I dag har jag varit hemma från jobbet och gissa vad jag gjorde? Nästan hela dagen har jag suttit vid symaskinen och sytt. Det blev ännu en Tilda ur nya boken men den kan jag inte fota förrän imorgon när det är ljust.
Jag fick inga bra bilder på prinsessan på ärten men ni ser ju på ett ungefär hur hon blev...

2 kommentarer:

Sinikka sa...

Vad duktigt du är.....håret blev jätte bra. Prinsessan ser kungligt ut:-D

Maritha sa...

Helt perfekt!! Du är bara så grymt duktig på dessa Tildor såååå!! *suckar lite avis* =)

Kram