torsdag 18 oktober 2012

Stor tomte med säck

Nu har jag äntligen testat att sy den stooora tomten som finns i Tildas julverkstad. Den har jag velat sy sedan i våras men det kändes lite som fel årstid att sy tomtar. Den blev över 90 cm lång!
Jag tyckte att det var lite krångligt att få till benen bra men till slut så gick det. Snörningen på stövlarna sydde jag först med rött garn vilket jag tycker passade bäst men givetvis tog garnet slut innan jag var klar. Dom franska knutarna hade jag också problem med.
Vi får se om det blir några fler...

3 kommentarer:

Maritha sa...

OJ OJ....tänk så mycket finare din blev,hade inte trott annat heller!! hi hi hi

Kramen

Käranån sa...

Jättefin din tomte blev!! Jag hade också problem med benen och franska knutar kommer jag aldrig att lära mig...Ser att du har sytt en hel del fina saker den sista tiden! Ha en skön helg!

Petra/Paradise sa...

Jag är KÄÄÄÄR!
Kär i alla dina söta kreationer!
Kär i ditt fina hem!!

:D

Tomten är la för go!!
Skulle vilja ha en sån jag också!
Men får la drömma ett tag till ;)

KRAMISAR!