tisdag 20 januari 2009

Blåsigt värre...

...är det ute idag. Usch och fy! Jag avskyr när det blåser! All snö som kom härom dagen är nästan helt bortsmält så det är lagom slaskigt ute. Då blir barnen så lagom blöta när dom går ut - tur att man har investerat i en skotork!

Skönt att man kan sitta inne och pyssla en sån här kall och blåsig dag. Här kommer dagens kort...




Jag har gjort ett vanligt 15x15 kort med stämpel från magnolia som jag målat med distresser. Jag har fäst cirklarna med 3D-kuddar, använt lite olika gröna blommor, halvpärlor, vit punchinella och brun/prickigt organzaband. Jag har faktiskt stansat ut Qk bokstäver (Katie skinni mini) och satt text på, har inte använt mig av Qk alfabeten på ett tag så nu tyckte jag att det var dags. Kortet blev inte alls som jag tänkt mig. Jag har använt mig av 2 olika mönsterpapper bakom motivet men dom syns knappt tyvärr...

Imorgon blir det nog inget pyssel för min del. Jag har utbildning i 2 dagar och på fredag ska jag klippa mig (ÄNTLIGEN - det växer alldeles för fort!) och så kommer ju min syster och hennes lille pojk.

Nu ska jag gå och göra en lista på vad jag ska ha från affären - det är lika tråkigt varje gång man ska bestämma vad man ska ha till middag. Ha det så bra!

3 kommentarer:

Lim sa...

Another gorgeous card.. :)) I wish I can understand what you are saying.. :((

I looove the flowers and papers and of course, your amazing coloring.

Hugs,
LIM

Chris_P sa...

Som vanligt - superfint!!!

Anne I P sa...

Så flotte magnoliakort du lager!
Farger og kombinasjoner med papir og pynt passer perfekt sammen.
Du har en herlig blogg!!!

Klem fra Anne