lördag 13 juni 2009

Dt-kort pet collection

Jag fick ett nytt dt-paket med posten i veckan och det har legat på pysselbordet sen i tisdags, tiden har inte räckt till men så äntligen fick jag lite tid över idag.

Det var ganska svårt att få till det tycker jag. Tänkte först bara ha elefanten men sen maskade jag ihop djurskötar-Tilda och elefanten. Som ni ser så är kortet VÄLDIGT sparsamt dekorerat och det var det första min aldsta dotter sa när hon fick syn på kortet. Mönsterpappret är Cosmo cricket "nature walk", fint mönstrat på ena sidan och trämönster på andra.

Det stör mig att ena ögat har "blött" lite när jag målat. Jag målade motivet direkt efter att jag stämplat och då kan det ju "blöda" lite men vill man inte vänta så får man skylla sig själv.




Tja, vad ska man säga mer? Blomman har jag fäst med 3D-kuddar för att få upp den lite. Textremsan har jag skrivit ut med hjälp av datorn och fonten heter Facelift.
Jag har 2 dt-kort kort till som ska göras och när det blir av får vi se. Jag hoppas att jag kan få ihop ett redan imorgon men det återstår att se.
Nu ska jag faktiskt krypa i säng och sova. Godnatt på er!

2 kommentarer:

Inge sa...

Gorgeous card Johanna, the way you've combined this Tilda and the elephant is great!

Inge xx

Marimer sa...

Precioso, me encantan los colores y bien combinados, los sellos de magnolia son increibles, dan mucho juego. Saludos.