tisdag 4 november 2008

Idétorka...?

Så har det blivit ännu ett kort...
Idén till detta kort har jag hämtat hos muhren. Hon gjorde ett liknande kort för ett tag sen och jag har bara ändrat några små detaljer. Har man själv slut på idéer så måste man ju hitta inspiration nånstans.
Jag känner att en idétorka är på ingående...
Jag har dessutom slut på en hel del grejer som behövs...lim, dubbelhäftande tejp, 3D kuddar, cardstock och det är mycket annat som börjar ta slut också.

Hur som helst...så här blev det...



Jag har använt en av magnolias nya stämplar som jag stämplat i en cirkel. Jag har målat med distresser och det retar mig att lite blå färg flöt över på det grön. Sånt stör mig! Jag kände inte för att göra om så det får vara. Blommorna har jag stansat ut med mina blomstansar - jag ÄLSKAR dom!

Om en timme ska barnen hämtas på dagis/fritids och nu när det är så kallt ute så tar det evigheter innan man kommer därifrån. Man ska på med overaller, mössor,vantar, halsdukar och skor...man är ju helt slut när man är klar! Sen kommer man äntligen hem och då ska allt av igen...

Ha en bra dag!



HÄR
har jag lagt ut ett annat alster som jag pysslat med.

2 kommentarer:

Turid Mari sa...

¨Vakkert kort igjen!!
Så fint oppsett!! Må kanskje prøve det en gang! :) Skal lage kort sammen me nån venninne i kveld! Blir koseli!!

Klem te dæ!!

Erica sa...

Tack för kommentaren i min blogg!

Måste säga att du gör helt underbara kort och vilken färgläggning, superfint!! Har nu lagt till din blogg i min favoritmapp, här kommer jag helt klart på besök fler gånger!

Spiralerna, ja, har klippt smala remsor i papper, lindat hårt runt en smal penna eller liknande (beroende på hur stora "lockar" du vill ha), sen fäste jag fast spiralerna med gludots (den minsta varianten) med jämna mellanrum så att det hålls på plats, men det är ju inget måste.

Ha det bra!

/Erica