torsdag 15 oktober 2009

Dörrskylt

Jag tänkte sätta mig ner och göra ett kort men det blev en dörrskylt istället. Inspirationen till denna har jag hittat hos Åsa. Hon har gjort helt otroliga dörrskyltar i paper piercing stil.

Själv har jag använt en stämpel från magnolia. Jag har målat ansikte, händer och vingar, allt annat är utklippt i papper.
Detta var första dörrskylten och jag blev inte riktigt nöjd med den. Det retar mig att jag stansade ut namnet i just den färgen, tycker den är för ljus och det blir svårt att se om man inte är riktigt nära. Inte mycket jag kan göra åt det nu utan jag får tänka på det när jag gör nästa.

Det var ett ganska tidskrävande projekt och det krävdes en del planering...
Får hoppas nu bara att den som får den blir nöjd :)


Jag har monterad månen och den lilla killen med 3D-kuddar för att det inte ska se så platt ut.
Månen klippte jag ut för hand och den är jag väl inte sådär superstolt över. Det var svårt att få till rätt form.



Ja, det var mitt första försök till dörrskylt. Lite svårt att komma på vad man ska ha med för detaljer på skylten, hade gärna velat ha med lite mer men kom inte på nåt. Får se hur nästa blir.

På återseende!

3 kommentarer:

Anonym sa...

WOW!!! Gorgeous!! Love the colors & details :)

CraftyC sa...

Your card is gorgeous, so much detail!
Clairex

syster jennie sa...

Ja skylten vart jätte fin :) Den tackar Oliver för, thihi :p