lördag 3 oktober 2009

Ett litet snabbinlägg

Här kommer 2 kort till utan stämpelmotiv. Även här har jag låtit bli att sätta text, det gör jag när korten ska användas.

Jag har använt papper från Amy Butler, jag har sytt sicksack runt alla fyrkanter, dekorerat med blommor, bling och band. Bladen har jag klippt till för hand och färgat in med distressdyna.






Jag har använt symaskinen även till detta kort. Papper kommer från Martha Stewart, har även använt en sida ur en gammal bok.

Blommorna har jag gjort med min stora blompunch, jag stansade ut 3 stora och 2 små och sen färgade jag in dessa med distressdyna. Jag ritade dit en liten cirkel i mitten av blomman och sedan klippte jag in till cirkeln så det blev 6 induviduella blad som sedan kunde formas.
När detta var klart tog jag lite Diamond glaze över det hela så bladen blev blanka och sist satte jag en knapp i mitten på varje blomma, dom små fick halvpärlor.





Idag ska jag på inflyttningsmiddag hos min syster och jag har gjort en liten present till henne. Eftersom den inte är helt färdig än så kan jag inte visa hela men jag tänke ge er en liten sneak peek iallafall.



Sådär! Det var allt jag tänkte visa för tillfället. Jag har fler färdiga kort att visa men det får bli nästa gång. Nu måste jag lägga på ett kol och bli klart med presenten.

Vi ses!

1 kommentar:

Mill@n sa...

De är så SNYGGA!! Även de längre ner får full pott!! Mycket inspirerande =o)