tisdag 25 november 2008

.: Fröken-kort :.



Idag har jag gjort något som jag tänkt på länge nu, nämligen julkort till mellersta dotterns förskolefröknar - hon har 2. Det brukar alltid vara uppskattat :)

Det är lite tråkigt att alltid göra korten i samma storlek och form tycker jag så denna gång gjorde jag dom ganska smala och höga (måtten är 10 x 21,8 cm) och det var riktigt roligt med lite omväxling.

Jag har använt samma stämpel som på dom senaste korten, den är ju så söt så jag kan inte låta bli. Den kommer nog att användas flitigt...





Jag har använt papper från Maja design och BG, blommorna är utstansade med retropunchen och texten på remsorna är utskriven på datorn. Jag ville ha med texten god jul någonstans på framsidan av kortet men jag ville inte använda mig av Qk så jag hittade denna idé hos Anita. Först funderade jag på att skippa text men korten ser ju inte direkt "juliga" ut så texten behövdes. Jag har fäst lite olika band under den största blomman och sen var det klart! Det kommer nog bli lite mer variation på korten framöver, inte bara 15 X 15 som jag vanligtvis gör.


Vi hade snöstorm här igår och det var riktigt busväder. Jag var ju naturligtvis tungen att ge mig ut på vägarna, jag som inte har fått på vinterdäck än (!). Det gick ju bra ändå fast vägarna var inge vidare, varken saltade eller plogade, det är ett under att jag tog mig hem. Nu är iallafall vinterdäcken på väg och kommer att sättas på i slutet av veckan...


Dags att planera middagen, måste snart ut och handla innan jag hämtar barnen. Som vanligt har jag inge aning om vad jag ska laga.


Önskar alla en fortsatt trevlig dag!

2 kommentarer:

Turid Mari sa...

Vakre kort du har laga!!!
Gøy å lage i en annen form, ja :)
Herlige LO'd du har laga i det siste også!!

God klem!

Rach sa...

stunning. hugs rachxx