torsdag 20 november 2008

Grattiskort

Idag har jag faktiskt scrappat. Jag hade ett projekt som har legat ett bra tag, sedan tidigt i somras faktiskt. När min syster fick en liten son i somras så började jag på ett litet album men efter ett tag blev det liksom liggandes men nu är det äntligen klart!
Jag gillar ju egentligen att scrappa men det blir så sällan för jag hatar att sitta och gå igenom foton, att välja ut bilder och redigera och greja - nä, det är inte kul! Det var ju därför jag gick över till kortmakeri, tycker det är roligare.
Igår började jag på ett grattiskort som ska ges bort till en som fyller 18 och det har jag gjort klart idag och nu tänkte jag visa det.




Jag tyckte att något fattades under själva stämpelmotivet så jag satte dit siffror som bildar talet 18 vilket passar bra till en som fyller 18 ;)




Jag tycker att helheten blev bättre med siffrorna på, det såg lite tomt ut innan jag satte på dom. Siffrorna är utstansade i foam som jag har chalkat kanterna på. Nu måste jag bege mig ut, måste till affären och inhandla dagens middag vilket alltid är lika svårt tycker jag, jag vet inte ens vad jag ska laga än. Jag måste även till posten, där ska jag lämna av mina dt-kort som ska iväg till magnolia och efter det blir det en tur till apoteket. Det kanske inte låter mycket men på torsdagar är det inte roligt att gå till något av dessa ställen för då är det nämligen torgdag/marknad och det bara kryllar av pensionärer som tydligen bara går ut på torsdagar och det är milslånga köer överallt...
Ja, det är väl bäst jag ger mig av då. Önskar alla en trevlig dag!

3 kommentarer:

Turid Mari sa...

Ååh!! Før en produksjon du ha hatt i det siste! Herlige bursdagskort og DT alster :)
Håpe at du har det bra :)

Klem fra Turid.

Unknown sa...

oh wow what a cute and such a romantic card. it looks so precious.
hugs, bea

sandra_w sa...

Wow!! Such a lovely card!! I love it..;)

Sandra xx