måndag 16 november 2009

Stampartic - Pink christmas card

Jag passade på att fota mitt bidrag till Stampartic utmaningen direkt nu på morgonen.
Utmaningen går denna gång ut på att göra ett julkort i rosa.
Jag gillar verkligen rosa jättemycket men det är inte direkt en färg man förknippar med julen.

Jag har försökt att balansera färgerna lite så det inte blev för mycket rosa. Valde att använda mönsterpapper i brunt och Tilda har fått vita kläder. Nu så här i efterhand undrar jag om jag skulle ha målat henne i svagt rosa istället...?
Nåja, blommorna och halvpärlorna går i rosa och jag har använt band i olika färger (brunt, vitt & rosa). Dom utstansade små kvistarna i vitt har jag lagt stickles på längt ut på grenarna och biljetterna har jag skrivit ut från datorn.







Om nån tycker kortet ser bekant ut så är det kanske för att jag inspirerats av 2 av mina egna kort. Kul när man kan inspirera sig själv, det händer inte ofta...
Nu tänkte jag faktiskt göra ett julkort till och det kommer också gå i rosa.

Vi ses!

10 kommentarer:

Camilla sa...

Riktigt snyggt Johanna!
Tycker du har fått det välbalanserat med Brunt och Rosa.
Och fina papper och hela upplägget är super.
Och gillar din blomstergrupp med den härliga blandningen av band och pärlor och blommor.
Väntar tålmodigt på ditt nästa.
Och jag tror att detta kommer jag att testa, tack för inspirationen.
Ska försöka att börja även jag på ett rosa kort.
Har jobbat hela helgen, så det är otroligt segt idag.
kramar Camilla

Jodie from Oz sa...

Wow, beatiful card, this image is adorable and your colouring is amazing. I love the pinks. Thanks for the inspiration. Hugs Jodie from Oz

Gøril`s Kreativiteter - håndlaget med kjærlighet sa...

Nydelig kort du har laget.. Likte veldig godt fargesammensetningen og alle de fine detaljene rundt blomstene!

Klem fra Gøril

Camilla sa...

Ååå Johanna, så vakkert kort!! Herlig med brun og rosa sammen:) Og blomstene har du satt så fint sammen:)
Klem, Camilla.

BA sa...

absolutely gorgous!!!
love your fantastic coluring
xoxo BA

Marina sa...

Oh WOW! This is soooo beautiful!
Beautiful papers and gorgeous details.
Your colouring is perfect.

Hugs,
Marina

Laila sa...

Vackert!

Iren sa...

Så koselig julekort ! Skjønn pynting og flotte farger!

Klem

Carola sa...

Alldeles underbart vilket vackert kort. Otroligt vacker färgläggnig samt en massa söta vackra detaljer :)Jätte fint!

Unknown sa...

Så nyyydeligt kort!!
Og så vakkert malt og nydelige detaljer!
Takk for at du deltar!
Klem,
jorunn