lördag 17 januari 2009

Här sitter man...

...alldeles ensam en lördagkväll och vad gör man då? Jo, man pysslar. Barnen sover och maken är bortrest och inget är det på tv:n, då finns det ju bara en sak att göra och det har jag gjort nu. Det tog lite mer än en timme att pyssla ihop detta kort; Jag visste precis hur jag ville ha det och det blev faktiskt precis så som jag tänkt mig! Den senaste tiden har ju korten inte riktigt velat samma som jag så det var skönt att få bestämma igen.

Dagen har varit otroligt lång! Barnen vaknade redan vid 7-tiden imorse och maken gav sig iväg strax innan vi vaknade så det kändes ganska tomt. Nu får man stå ut med ensamheten i en hel månad - usch!
Behöver jag säga att jag inte har några planer för helgen? Imorron ska vi bara vara hemma - precis som idag - och på måndag är det skola och dagis igen. Veckorna lär väl gå an för dom brukar ju gå ganska fort. Det är väl mest helgerna som det kommer kännas lite ensamt. Nästa helg kommer iallfall min syster och hennes lille son och stannar över helgen. Det ska bli kul!

Här kommer iallafall kortet...



Jag har använt en salig blandning av mönsterpapper, kommer inte riktigt ihåg vilka märken ens, jag vet bara att det randinga är Kaiser och likaså det gröna för det är baksidan av det randiga. Jag har använt stämplar från magnolia som jag har maskat och sedan målat med distresser. Jag har även stämplat med stämpel från grunge collection i ena hörnet. Ingen text har jag satt på, det gör jag som vanligt när jag vet vad kortet ska användas till. Det kommer en hel del födelsedagar framöver så jag måste göra ett litet lager med kort så jag har...
Nu ska jag börja spåna på nästa kort som jag förhoppningsvis kan börja på imorron.
Ha en fortsatt trevlig kväll!

7 kommentarer:

Lim sa...

GORGEOUS!! I love this card and the color that you used. Beautiful flowers. These Tildas are the cutest, don't you think? ;))

Hugs,
LIM

Monique sa...

What a beautiful card. Love the colours you used and your colouring is fabulous!!

xx Monique

Bente sa...

Godt man har en fin hobby å holde på med så dagene ikke blir alt for lange:=) Nydelig kort!

Kickans_blogg sa...

Otroligt fint!! :0)
Kramen Kicki

Chris_P sa...

Superfint!!!! Perfekt sätt att spendera en solokväll på ;o)

Anki sa...

Superfint kort! Hittade dig tack vare min vän Lim's blog. Hoppas du haft en underbar helg! - Anki

Sandra sa...

Oh so cute!and I love the colours!