måndag 19 januari 2009

.: KväLLsPySSeL :.

Även igår kväll blev det lite pyssel. Tänkte visa 2 kort jag gjorde igår efter att jag hade lagt barnen.

Till det första kortet maskade jag ihop 2 stämplar och målade med distresser. Jag valde papper först och sedan utgick jag från det. Jag väljer oftast papper först och sedan målar jag mina motiv i färger som passar. På blommorna har jag lagt glitterlim och i den stora blomman sitter det en vit glitterbrads, till dom små har jag använt vita halvpärlor. Jag har även använt vit punchinella och prickigt organzaband i brunt.

Jag var inte särskilt nöjd med resultatet igår men när jag tittade på det idag igen så tyckte jag lite bättre om det. Konstigt.
Jag har inte satt någon text på detta kort heller, det gör jag vid ett senare tillfälle.






Kort nummer 2 blev en liftning. Muhren gjorde ett underbart kort för ett tag sen och jag blev så sugen på att testa ett liknande och det har jag gjort nu. Jag använder nästan aldrig gult men det är ju riktigt fint ju!

Även detta motiv har jag maskat och färglagt med distress refiller. Mönsterpappren kommer från KaiserCraft och blommorna har jag stansat ut i mönsterpapper från MME Trés Jolie. Löven är utstansade med Qk:en. Jag har knutit ett organzaband runt ich det har jag fäst en charm (hjärta).

Detta kortet blev nästan precis som jag ville förutom att det ena mönsterpappret bakom motiven knappt syns, klippte det lite för litet...jag är ändå skapligt nöjd med resultatet. Jag älskar kort som har mycket blommor och blad men ändå har en del tom yta, inte för plåttrigt alltså. Måste bara tillägga att jag älskar mina nya stämplarna från Grunge Collection!







Och så har vi ett kort som jag knåpade ihop imorse. Jag ville testa en skuggningsteknik som Anita använder väldigt ofta. Jag tog lite vintage photo (distressdyna) på en sminksvamp och dutta lite runt motiven. Givetvis täckte jag motivet först och sedan duttade jag - det krävs en del träning på detta, det blir minsan inte perfekt första gången.

Efter duttande målade jag motivet med mina refiller som vanligt och givetvis hade jag redan valt papper och utgick från dom när jag målade. När det var klart var det bara att montera ihop det hela. Jag har använt blommor som är gjorda med grunge collection stämplarna och i mitten har jag fäst halvpärlor och även lagt lite glitter, ett ljusblått organzaband är också knutet runt kortet.





Ja, här var det tänkt att ni skulle få se hur fint blommorna glittrar men det syns visst inte på denna bild. Det är inte alltid lätt att fånga alla detaljer på bild.

Ikväll tänker jag inte sitta vid pysselbordet, det bestämde jag redan igårkväll. Hade nämligen tänkt lägga mig tidigt igår men så blev det inte...
Ikväll blir det tv-soffan istället och så får vi se om jag lyckas komma i säng tidigt ikväll istället.

Det var allt för idag, önskar alla en fortsatt trevlig dag!

2 kommentarer:

Monique sa...

What a wonderful cards! I love the papers, colours, layout, I love everything!

xx Monique

Anonym sa...

Hej hej ... vad fina kort du gör!!! Jag tittar in titt som tätt på din sida och hittar inspiration =)

Kram, Sara