torsdag 28 januari 2010

Sjukstuga

I halgen hade minstingen örinflammation och hon är fortfarande hostig och snuvig. I tisdags vaknade jag och hade så ont i halsen - dock ingen feber, lite te så kände jag mig bättre.
Tisdagsnatt vaknade jag vid 2 med värsta feberfrossan. Idag har jag ingen feber men har ont i halsen och hela kroppen.
Mellandottern kom upp igår kväll vid 9 och kunde inte sova Hon fick sova i min säng eftersom andra halvan är tom på veckodagarna. Vaknade mitt i natten av hon hängde över sängkanten och kräktes...på golvet.
Trött som jag var bar jag bara ut mattan i badrummet och lät resten vara tills morgonen. Jag ville inte väcka minstingen som också kommit till min säng. Gissa om det var svårt att försöka sova med den lukten i rummet?
Jag började dagen med att städa upp, duscha mattan, slänga in den i tvättmaskinen och torka upp på golvet - där höll jag förresten på att spy själv - det finns inget värre än att torka upp spy (ber om ursäkt för detaljerna).

Idag blir det mest vila. Förhoppningsvis dyker pysselgrejerna upp som jag beställde här om dagen. ÄLSKAR när det kommer paket!

Nu ska vi se om vi kan få i oss lite frukost...

Inga kommentarer: